Monday, October 11, 2010

dugaan lagi

dah lama basikalletrik xmuncul di blog ni. maklumlah sibuk tanam pokok & bela binatang. jadi peladang la pulak. lgpun xde cerita menarik. tp hari ni basikalletrik muncul sbb nak kongsi cerita menarik.

smlm bila aku sampai ke sekolah, ada yg bgtau ada nazir datang... isyh... dlm hati aku ckp, DASYAT btul sek aku ni. kejap2 nazir dtg, kejap2 peg PPD dtg. bila aku dah naik ke bilik guru, ada aku dgr yg dtg tu bkn nazir. tp ibu saudara murid sek ni. kononnya dia cikgu kat sebuah sek kat johor. katanya datang sbb nak siasat knp anak sdr dia slalu xnak dtg sek. dirisik2, katanya sbb cikgu matematiknya garang sgt... AKULAH TU. garang ke aku ni??? hehehe.

mulanya aku kecut jgk. tp difikirkan... aku xbuat salah pun. jadi... ADA KU KISAH??? bila turun ke tpk p'himpunan, aku jalan 'nonong' je kat depan org tu. hehehe... buat xtau je. masa p'himpunan, aku dengar ada desas desus dia minta kebenaran guru kelas anak sedaranya... nak masuk kelas tu. nak tgk cikgu matematik tu mengajar kot!!! (knp minta kbnrn guru kelas? apesal xminta kbnrn guru besar??) guru kelas tu suruh dia minta kbnrn guru besar... tp guru besar xbenarkan kot. sbb dia xmasuk pun tgk cikgu matematik tu ngajar. mana bleh sesuka hati dtg sek, pas2 nak tgk cikgu ngajar plak. dah la datang sek xde bawa surat drp pihak tertentu yg m'jelaskan bhw dia tu sdg menjalankan tugas.

nak dijadikan cerita...
ada sorang cikgu sek ni terperasan mcm pernah tgk mak cik bdk ni. mak cik ni pun kenal cikgu tu. siap tegur lg. katanya... mak cik tu mana mgkn seorg cikgu sbb sblm ni dia bkn cikgu. xkan umur dah 50 thn br nak jd cikgu. 'kopius' aku... lps tu, keluarlah cerita2 pasal mak cik tu yg berlaku sblm ni. sblm ni, ada cerita mak cik ni pernah menyamar jadi ustazah. aku nak gelak je rasanya.. kaki auta la tu.

rasanya, mak cik tu cuma menyamar jadi cikgu je sbb nak gempakkan CIKGU MATEMATIK tu. hahaha... ADA KU KISAH.

yang bestnya, yg kononnya anak sedara dia tu plak bknnya bagus sgt. kerja sekolah pun selalu xsiap. mana cikgu xmenyinga??? pas2 ckp cikgu garang. bknnya bdk ru xbleh buat... saje malas. smlm plak, cikgu matematik tu mengajar, suruh buat kerja kat dlm kelas. buat sama2 la (berbincang), murid lain semua siap & hantar masa tu jgk. budak tu bleh xsiap, pas2 siap simpan buku tu dalm beg lg. 2 kali cikgu matematik tu tanya mana buku dia. br keluarkan buku tu & sambung jwb soalan tu. saboooor je leeerrr.

kiranya, dugaan mengajar di pahang ni lbh hebat la drp mengajar kat petaling jaya sblm ni. ADA KU KISAH???

1 comment:

  1. kalo adew masew follow blog kami k..need support from blogger sprti anda..:)

    ReplyDelete