Monday, November 22, 2010

kursus linus untuk guru matematik thn 2, 2011

kursus ini diadakan di rompin beach resort pada 10, 11 & 12 nov 2010. walaupun thn depan aku xngajar math thn 2, aku ttp nak pergi sbb nak timba ilmu & kenal2 dgn kwn baharu. fasilitatornya boleh dikatakan bagus. apa yang disampaikan dapat difahami.

suspennya, bila tengok dalam surat panggilan. ada 7 orang je dari temerloh. lain2 semuanya dari rompin dan pekan. ada kwn dr temerloh ckp, "kita ni tercicir ke? mcm anak tiri je..." tp aku ckp, "bkn tercicir, tp teristimewa sbb dpt kelim banyak. hahaha". sbnrnya kami mmg mcm anak tiri pada mulanya. cikgu2 pekan & rompin dapat CD, kami xdpt. terpaksalah kami tanya kpd fasi. kami ni xdpt CD ke? tp org rompin ni baik hati la. diorg yg tolong 'burn' dan berikan CD kpd kami. tu pun sbb kami tanya pasal CD kami. hehehe.... terima kasih byk2.

suspen lg bila tgk sorang cikgu yg serupa senior masa sekolah dulu. selidik la siapa dia. mmg btul dia senior aku dulu. wajah dia xubah langsung. tp yg bestnya, aku kenal dia... tp kakak dia aku xkenal. hehehe... mgkn sbb kakak dia beza umur byk sgt. jd xkenallah. xsempat berkenalan kot. hehehe. rasanya, dua2 beradik tu ngajar kat pekan. aku hairan jg, setiap kali mlm, mesti dia xde dlm dewan. rupanya dia ni kaki ponteng. xsangka plak sbb masa sek dulu dia xde la kaki ponteng. tp aku rasa, dia takut kena jadi pembentang kat dpn kot. tu yg hilang je tu. tp xpe. ADA KUKISAH??? janji aku dpt ilmu baru.

keseluruhannya, kursus ini dpt bantu aku lebih faham tentang linus. cuma... bila time makan je, aku xde perasaan (xberapa sedap la tu maknanya). tp, sblm balik ke temerloh aku sempat jg beli 'si sepit biru' yg xseberapa birunya.

No comments:

Post a Comment